Nya vägar att gå

DSC_6789b

Efter att ha firat nyårsafton på vårt lokala stamställe tog jag mig på nyårsdagen före att finna lite fina hundpromenadvägar runt vår franska by. Så jag gick upp på den cederklädda kullen mitt emot vårt hus.

DSC_6793b

Däruppifrån var utsikten hänförande i den nedåtgående solen. Montagne Noire i bakgrunden ger vår by en dramatisk siluett.

DSC_6798b

Sedan vände jag byn ryggen och gav mig iväg åt andra hållet, och det dröjde inte länge förrän jag var ute på rena landet.

DSC_6799b

Byarna ligger tätt här på slätten mellan bergen och Medelhavet, och jag skymtade strax grannbyn vid horisonten.

DSC_6800b

DSC_6803b

Överallt vinodlingar. Och så grönt det är! Nätterna var kyliga men på dagarna nådde temperaturen upp mot 14-16 grader. Solen värmde ordentligt. Och för första gången i mitt liv plockade jag blommor på nyår.

DSC_6805b

DSC_6807b

Med solen nära horisonten gick vi hem igen med vinfält på båda sidor. Denna väg tänker jag gå många gånger.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg