Leonard Cohen

cohen

Han är borta. En av de mest magiska röster jag vet har tystnat och jag känner stor sorg. Ända sedan tonåren har jag fascinerats av denne man och hans fantastiska röst. Jag lyssnade och lyssnade och läste hans böcker. Kunde aldrig få nog.

Så många gånger som hans röst burit mig över avgrunderna. Eller fått mig att titta ner i dem. Så många gånger hans musik varit den ledstång jag behövt för att gå vidare. En hand att hålla i. Varm, spännande, tröstande, sensuell.

Och nu är han borta. Oåterkalleligen borta. Men jag har hans skivor kvar och en del av hans böcker och jag kommer alltid, alltid att älska hans varma röst. Uttolkare göre sig inte besvär. Ingen annan än Cohen kan sjunga Cohen.

Och skulle någon i den genren fått Nobelpriset, skulle det varit han.

Klicka på fotot för källa.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg