Nattfotografering på frihand

DSC_3700l

En kväll då jag gick hem från vårt värdpar till husbilen blev jag bara tvungen att testa min kamera med lite nattfotografering.

Byns lyktor lyste varmt och vackert i sammetsmörkret och en ensam cigale knirrade fortfarande i myrtenbuskarna uppe i slänten.

Jag måste säga att jag gillar resultatet skarpt. Stadig och fin gör min Nikon D750 vad den ska. Inget brus någonstans och inga förvrängda färger.

Jag är mycket tacksam mot vännerna på Cyberphoto som rekommenderade mig att köpa den här kameran istället för den Nikon D800 jag hade tänkt. Även objektivet gör vad det ska. En Tamron zoom 24-70 F/2,8. Fullformat. Tack för det.

Att sedan Blogger svänger till bilderna vid publicering kan jag inte göra så mycket åt. Klicka på bilderna för bästa resultat. Och observera att de är lågupplösta.

DSC_3701l

DSC_3703l

DSC_3705l

DSC_3706l

DSC_3708l

Kommentarer

  1. Snyggt! Skulle inte min kamera klara...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä kanske inte. Men det är en långzoom!

      Radera
  2. Snygga bilder, hellyckade, som vykort! Eller julkort!
    Nikon är pålitliga kameror.
    Så fint du har det på din resa, har tittat bakåt lite!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg