Manuskript i Stig Dagermans park

_DSC0002m

Jag var på festlig invigning i eftermiddags. Avtäckning av skulptur.

_DSC0011m

Där var Per Wästberg, som höll ett fantastiskt tal…

_DSC0052m

Helge Skoog som läste dagsedlar och Johan Fransén som spelade klarinett...

_DSC0041m

Lo Dagerman som invigde…

_DSC0045m

En massa människor som tittade, lyssnade och var glada…

_DSC0060m

Åt skulpturen Manuskript.

Utförd av Lars Kleen till minne av Stig Dagerman, som från 1951 bodde och 1954 dog i Enebyberg. För 60 år sedan.

_DSC0065m

I Enebyberg har Stig Dagerman en park. Och nu har han en skulptur.

Jag tycker om den.

_DSC0069m

_DSC0070m

_DSC0073m

_DSC0074m

Och jag tycker om hans verser, som finns att läsa på skyltar runt om i den lilla parken.

Kommentarer

  1. Liknande parker borde finnas lite här och där. Vackra, kloka ord och skulpturer har vi alldeles för litet av. Kan inte tänka mig bättre sällskap i den skira vårgrönskan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Upplevelseparker med kloka ord. Mer sådant!

      Radera
  2. Ja, den ser fin ut, skulpturen. Kommer ihåg att jag gillade Nattens lekar. Och Bröllopsbesvär har jag nog läst men minns bara filmen och Jarl Kulle.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Jag har sett filmen i alla fall". ;-)

      Radera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg