Mälarö kyrka

_DSC0093a

Hej alla bloggvänner! Jag finns här! Jag har inte tröttnat eller försvunnit eller lämnat bloggosfären. Men jag har tillbringat en hel månad utan internet!

Årets sommartur tillsammans med syster Ninna och husbilen gick i den gamla goda stilen. Eller halvgamla goda. Digital kamera och smart telefon, men inget internet och datorn fick ligga nerpackad i sin väska under hela resan. Inget roadbloggande. Och det var faktiskt rätt skönt.

Jag som jobbar med dator och internet som mina arbetsverktyg hela dagarna, hela året, njöt faktiskt av att ge nätet f-n.

Istället for vi raka vägen ut i medeltiden och stannade till vid Aspö kyrka på Aspö i Mälaren.

_DSC0094a

Delar av kyrkan, bland annat tornet, är från 1100-talet och sedan har kyrkan byggts på och ut varteftersom behoven av utrymme ökat.

_DSC0095a

En lugn plats. Frid. Ljus. Vacker miljö. Och den dalande solen fick kornets långa strån att lysa.

Och jag kunde inte rå för att den här låten sakta men säkert började gnola i mitt bakhuvud…

Kommentarer

Populära inlägg