Stockholms gröna rum

Stockholms_grona_rum

Min bloggvän Hasse Wester, Slottsträdgårdsmästaren på Engsholm, har gjort en trädgårdsbok.

Åratal av vandrande, filosoferande, skrivande och plåtande i Stockholms trädgårdar har till slut givit detta resultat. Och inte nog med att han vandrat och plåtat i dessa gröna rum, han har också en gång i tiden – i sin familjs företag – skött om flera av trädgårdarna.

Jag har en eller annan gång haft den stora förmånen att få följa med honom till några av dessa smultronställen, och nu väntar jag med spänning på att boken ska komma ut och att vi ska få se resultatet av hans mödor.

Boken ges ut på Norstedts förlag i april och kan beställas via Bokus.

När jag rotar i mitt bildarkiv, inser jag att inte tagit en enda bild på min vän.

e4

Utom – händer och skuggor.

vänner

Så kan det gå i bloggvärlden. Man lägger inte gärna ut bilder på varann.

Återkommer med en recension så fort jag fått boken i min hand!

Kommentarer

  1. Trevliga kompisbilder...den boken tänker jag inte missa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Billan: Skuggor och händer är bättre än ingenting! Och boken ska bli jättespännande att se.

      Radera
  2. Svar
    1. Slottis: Det är väl vi som ska tacka för att du gjort en fin bok!

      Radera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg