Slottsträdgård i novembermörkret

u1

Att besöka växthus är något av det bästa man kan göra så här års, när man står i mörker upp till ögonbrynen och allt levande dragit sig tillbaka till sina rötter.

Alltså var det dags idag för den här säsongens första besök på Ulriksdals slottsträdgård för att få nosa på lite grönt och en rejäl bit morotskaka innanför västen. Och extra lycka ovanpå allt; hunden får följa med.

u2

Givetvis var det mycket jul som gällde; amaryllisar, julstjärnor och azaleor, men jag kunde ta det, för det doftade så gott. Växthusluft.

u3

u4

När jag kravlat färdigt i växthuset, tog jag mig en stros i butiken också för att se om jag hittade några färger och vinklar. Det gör jag alltid.

u8

Så vackert! Bara äpplen i en skål.

u9

u10

u7

Och så till sist…  Som en föraning om vad som kommer så småningom; Frasiga tulpaner i våriga färger. Tack!

Kommentarer

  1. Vackra detaljer, vackert ljus, vackra färger...som vanligt; tack Mira!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg