Dassnostalgi

dass

Kommentarer

  1. Det man med tack förtärt
    man gifwer gladlig åter
    Blått narren droppar stjärt
    och sitter här och gråter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Det var ju också en variant. Droppar stjärt... Det låter inget vidare. :P

      Radera
  2. Tycker jag känner igen den!Satt den på toadörren i den lilla hallen mellan kök o vardagsrum?Hos min moster i Danmark fanns det en skylt med följande text:Bag denne dörr man ganske givet,får en masse ud av livet ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hanne: Stämmer precis! Den där lilla tränga gången, delvis in under trappen. Din danska var också fin. Man kanske skulle samla på dasskyltar...

      Radera
  3. Tror jag ska sätta en sån skylt på min kontorsdörr ;) Då kanske jag fick lite mera gjort .... Ha en bra helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kors och Tvärs: Bra idé! Bra helg själv!

      Radera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg