Sju sorters blommor

Midsommarnatten plockar jag…

_DSC0204f[1]

klöver

Illustration_Phleum_pratense0

och timotej,

_DSC0179f[2]

karibacka*

Eriophorum Scheuchzeri et Eriophorum polystachyum  Aus: J. Sturm's Flora von Deutschland

och ängsull

230_Myosotis_palustris_Roth

och blyga förgätmigej,

_DSC0187f[2]

blåklockor

Viola_gracilis_140-8541

och violer

_DSC0695p[4]

och se’n drömmer jag om dej
och då vet jag att du älskar blott mej.

--- Text: Einar Molin

*Dialektalt för rölleka. “Karin i backen”.

Kommentarer

  1. Åh, de ljuva sommarblomstrens tid är här. Jag kan höra blåklockornas spröda klämtande i midsommarnatten.

    SvaraRadera
  2. Annica: Oj! Nu satte du igång tokiga tankar i mitt huve; Om blommor kunde låta, hur skulle de låta då? Rosen? Prästkragen? Kaprifolen? Ärenprisen? Vojne...

    SvaraRadera
  3. Och mina älskade löjtnantshjärtan? Ett knappt hörbart podipom-podipom-podipom...
    Jag gillar tokiga tankar – har dem ofta. ;o)

    SvaraRadera
  4. Annica: Och tur är väl det, Annica! Utan milda tokerier skulle världen stanna. Podipom!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg