Koppartrans



Länk

Kommentarer

  1. O ja, jag minns massor av den reklamen!
    Margaretha
    som blir smått
    nostalgisk

    SvaraRadera
  2. Koppartrans var hyggliga när man cyklade runt till mackarna och tiggde klistermärken.
    Esso var kinkigast, tätt följt av Gulf och Caltex.

    SvaraRadera
  3. Visst, hur många gånger har man inte klivit in på en mack på 60-talet i Norrtälje och frågar ´´Har ni klistermärken?´´ Koppartrans var en favorit att ha på cykeln!

    SvaraRadera
  4. em: Märkligt nog minns jag bara ett par jättelika cisterner i hamnen... Samlade jag inte klistermärken?

    Skaffaren: Tänkte väl att du skulle nappa på den här... Kommer du ihåg essogubbarna?

    Slottsträdgårdsmästaren: Jösses vad det måste gått åt klistermärken! Undras om ungar samlar bensinklistermärken idag? Eller är det bara Pokemon? Eller är det också ute?

    SvaraRadera
  5. Jodå, visst minns jag.
    Det kanske får bli ett blogginlägg om mina gamla dekaler.

    SvaraRadera
  6. Koppartransmärket är snyggt!

    SvaraRadera
  7. Skaffaren: Det låter som en bra idé!

    Ninna: Ja. Snyggt!

    SvaraRadera
  8. Coolt, vi pratade just om Koppartrans i går kväll i bilen. Jag funderade på hur ett sådant märkligt namn kunde komma till och etableras och tänkte också på den mycket originella loggan...
    Och visst hade man märken på cykeln, känner igen det där som Slottis skriver. Essos tigermärken var hårdvaluta :-)

    SvaraRadera
  9. Lars: Och jag kommer ihåg Essos norska klistermärken som man såg då och då här i norra Bohulän: Putt en Tiger i tanken! Det var innan Statoil och norsk oljerush. Putt en Tiger i tanken... :p

    SvaraRadera
  10. Ja, den slogan fanns på svenska också: "Sätt en tiger i tanken" eller något sådan, men vi brukade skämta och säga "sätt en tiger i tanten" :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg