Ljusfesten runt Brunnsviken



I söndags gick vi till Brunnsviken nedanför Bergianska trädgården för att få vara med om Ljusfesten. Det lät så spännande. Eldar och marschaller längs stränderna. Lurar, trumpeter och saxofoner. Dans. Kulning.

Och i Hagaparken skulle det bli teater.




Det var bitigt i luften. En liten, tapper skara hade letat sig ner till stranden vid Bergianska. Några marschaller. En liten eld. En liten båt med en saxofon.



Jag vet inte vad jag hade väntat mig. Det lät så häftigt. Eldigt...

Tvärs över sjön, vid Frösundavik, var det en del ljus som glimmade. Och vid Hagaparken. Men det var ganska tyst.

Kanske var vi vid fel ställe. Kanske vi skulle varit vid Sjöstugan.




Men jag fick några bilder på vattenblänk och Victoria i glödljus. Man får vara glad för det lilla...

Kommentarer

  1. Var Emser med? De pleier å like at det skjer litt med lys og lykter. :D

    SvaraRadera
  2. Anita: Ja, Emser var med. Och vi hade full sjå med att hindra honom från att kliva ombord på marschallerna...

    SvaraRadera
  3. Ajaj i tassarna där! Men bilderna blev vackra.

    SvaraRadera
  4. Nora: Ja, och mina tassar höll på att frysa av...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg