Den gamla båtklubben



En gråmulen oktoberdag för massor med år sedan tog jag mig före att besöka den gamla båtklubben på Vätterns västra strand.



Regnet hängde i luften. Allt var uppdraget, inpackat och stängt för säsongen.



Det är något särskilt med platser som har stängt för säsongen. Allting har tystnat. Bidar. Övervintrar. Det är då jag vill gå dit.



Här var välskött om än lite på trekvart. Man tager vad man haver och spikar dit i stor kärlek.







Så ligger hon där, snipan, i väntan på sommar och sjötur. Kanske ligger hon där än.



Kommentarer

  1. Soptunnan Simplex!
    Är det något du provat?

    SvaraRadera
  2. Skaffaren: Haha! Jag har faktiskt inte gjort några dumpster divings i vuxen ålder. Om man inte räknar mina container divings på jakt efter fynd förstås. Dessutom är nog Soptunnan Simplex något för liten även för ett barn.

    SvaraRadera
  3. Grymma bilder. Texturerna och färgerna i dem gör att de ser ut som tagna ur veckotidningar som har legat på ett utedass ett par säsonger för länge. Jag menar det som beröm.

    SvaraRadera
  4. Johnny: Eftersom jag också älskar bilder ur gamla veckotidningar som legat på utedasset lite för länge, så förstår jag vad du menar. Tack!

    SvaraRadera
  5. Den ursprungliga färgskalan verkar finnas kvar i bilderna, men färgerna är inte lika mättade så metaforen med veckotidningar som legat lite för länge på utedasset känns som rätt träffande. Resultatet då? Skitsnyggt förstås!

    Förresten, det blev en Epson PX710W.

    SvaraRadera
  6. Åh vilken härlig vintagekänsla du har fixat till i dom här bilderna! Drömskt...

    SvaraRadera
  7. Fnissar åt Skaffarens fråga. Hihi! Man måste ju inte dyka i varenda soppelle, bara för att man är en dumpster diver, eller hur? ;)

    Hösten har sina fördelar. Gillar att naturen lägger sig till ro men att färgerna ändå finns kvar. Du har fångat det fint Mira! Som vanligt!

    SvaraRadera
  8. Staffan H: Tack! Jag hade kul! Jag har bara goda erfarenheter av Epson, även om jag inte vet något om just den här. Lycka till!

    Christina: Jag har just lyckats komma över mina tveksamheter mot manipulerade bilder och har hur kul som helst med alla lagermasker och texturer... :)

    Nänä! Tunnan ska ha något intressant att erbjuda. Antingen splendid isolation eller fyndiga fynd.

    Höst. Melankoli. Avstannande. Död?

    SvaraRadera
  9. Kesu: Det var du som skulle ha kommentaren om intressanta tunnor!

    SvaraRadera
  10. Just det, en DD är en rätt kräsen person, trots att många tror motsatsen. Hehe!

    Avstannande javisst, död, nja, bara vila! Naturen vaknar ju om våren. Snart, Mira, snart! :)

    SvaraRadera
  11. Häftiga effekter... hmm... Har du lagt på ett extra fläckigt lager eller är det scannern helt o hållet som "ställer till" det så??
    (Känns lite fånigt att prata om teknik istället för motiv, men just nu kan jag inte låta bli.)
    /I.

    SvaraRadera
  12. Kesu: Du skulle sett mig sittande mitt i en container på, var kan det ha varit, Roslagsgatan?, med håret på ända fingrandes på fynd. Jag hittade ett helt oanvänt set med Sabatierknivar en gång...

    Åh... Låt oss hoppas!

    IET: Mhm. Ett av lagren var ganska fläckigt! Scannern liksom bara råddade till allting. Randigt blev det också... Jag var tvungen att göra någonting, för tonen i bilderna var egentligen rätt ok.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg