Jag fick en utmärkelse

Jag har fått en utmärkelse från bloggvännen Skaffaren. Jag blev glad och stolt, naturligtvis. När man får sådana här utmärkelser så ska man berätta sju intressanta fakta om sig själv samt dela utmärkelsen vidare till sju andra bloggare som man tycker gjort sig förtjänta. Och där dyker problemet upp. Jag tycker alla mina bloggvänner är synnerligen kreativa och väl värda en utmärkelse. Jag varken kan eller vill välja. Så därför avstår jag från denna del av utmärkelseattiraljen.

Sju saker om mig själv kan jag väl däremot berätta. Om de är intressanta eller ej överlåter jag åt mina bloggläsare att avgöra. Jag skulle väl kanske snarare vilja benämna dem fnattiga meriter...


  1. Jag har sovit i samma säng som kungen. Inte bara en gång, utan två. Och i olika sängar. Dock ej samtidigt som Hans Majestät.
  2. Jag har sett Tommy Körbergs isbjörnssamling.
  3. Min farmors syster har skrivit ett världsledande verk om fröer. "Atlas of seeds".
  4. Min mormors moster skrev Mor lilla Mor.
  5. Jag är ganska duktig på att moka rör och är fena på att slå i spik.
  6. Jag kan säga transientintermodulationsdistorsion utan att snubbla på vokalerna och dessutom hjälpligt redogöra för var det innebär.
  7. Jag lider av dyskalkyli. Det vill säga, jag är fullkomligt och ohejdbart sifferblind.

Så... Nu får det vara bra.

Och återigen - tack så mycket Skaffaren, för att du tycker min blogg är intressant!

Kommentarer

  1. Jag fick också den här utmärkelsen. Och gjorde som du, skrev bara sju saker om mig själv. Fast längre eftersom jag är "mångordigare".

    Just det där sista var kul tycker jag. Och du och Christina tycks ha något gemensamt med Carl XVI Gustaf?

    Just nu skulle du tillsammans med mig sitta framför franska TV2. Fête des chansons - här sjunger man ALLT! Vartan, Brel, Bécaud, Piaf, Halliday, precis hela den franska vis-skatten!

    Oustrall som wv säger!!

    SvaraRadera
  2. Monet: Plötsligt blev det svårt. Sju saker om mig själv.Fnattiga meriter, däremot, det har jag gott om. Jag såg att Christina också fått en utmärkelse, men skrev mitt inlägg innan jag läst vad hon skrivit. Sedan såg jag att även hon hade med kungen. Lite kul. Det fnattigaste man kan råka ut för. Fas hennes tåtramp är nog strået vassare i alla fall.

    Åh. Fête des chansons! Ja, det hade varit något. Jag hade gärna suttit dig i din franska by och lyssnat på den franska visskatten!

    SvaraRadera
  3. Transientintermodulationsdistorsion vad det det jag hade i min vänstra stortå förra veckan? Det gjorde j-gt ont. ;)))
    Grattis till utmärkelsen i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Lisette: Aha! Där har du förklaringen! Jag undrar vad farbror doktorn skulle säga om du kom dit och ville ha bot för svårartad transientintermodulationsdistorsioni stortån... Hoppas att distorsionen någorlunda gått över nu! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg