Ryfors - Novemberljus



Efter denna min ganska innehållsrika morgonpromenad i omgivningarna runt Engelska villan hade det börjat kurra i magen rätt ordentligt. Det var hög tid att gå tillbaka och äta stor frukost.



Det bjöds på allt som går att önska i frukostväg, inklusive bacon och scrambled eggs som smakade fullkomligt gudomligt. Äggröran var kryddad med rosmarin och var det lite salvia?



Jag hann gå en liten runda till med kameran i de vackra rummen innan det var dags att packa ihop, checka ut och åka upp till valparna.



Jag vet inte exakt vad det är som får mig att må så bra här på Ryfors. Det är någonting med stämningen. Husen. Arkitekturen. Ån. Bruket. Vattenfallen.

Och sist men inte minst - maten - och två stycken alldeles underbara killar som slår knut på sig själva för att man ska ha det bra.



Jag trivs här. Så enkelt är det!

Kommentarer

  1. Jag förstår att du trivs bra där. Av det jag sett från dina bilder därifrån, drar jag slutsatsen att det är ett ställe där säker stil och smak huserar och det verkar vara vackert både utom- och inomhus.

    SvaraRadera
  2. Jeg la spesielt merke til den store - og sikkert gamle, novemberkaktusen i spisesalen. Makan. Sikkert kjempegammel - hjemme hadde vi en slik gammelt kaktusbeist, men den døde fordi noen glemte å lukke vinduet da det var minusgrader. :(

    SvaraRadera
  3. Staffan H: På något sätt tillfredsställer det alla sinnen som vi skrev om härom sistens. Vinter- och vårbesök står nu på min önskelista.

    Anita: Jag sa just till Sebastian att den blommar inte, din novemberkaktus. Den brukar blomma till jul sa han. Men mäktig är den. Och passar gott i miljön. Nej, kyla gillar de inte, men de tycker om att stå ute om sommaren och vill ha mer vatten än man kan tro.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg