Tomatjakt - igen...



I Bergianskas köksträdgård växte även de allra som mest förtjusande tomater. Stora anslag berättade för mig att jag absolut inte fick plocka och ingenstans fanns de att köpa.



Jag hade gjort nästan (!) vad som helst för att få kupa handen om ett par av dessa skönheter. Ta hem, lägga på skärbrädan, skiva upp och servera med färsk basilika ur egen kruka, mozarella, balsamico och lite flingsalt...




Tyresö trädgårdar hade tomatprovning och Hannes på Skillebyholm skickade mig ett meddelande om att han hade plockat av de sista Brandywine och undrade om jag ville komma och köpa. Och här stod jag i Bergianska och kunde inte annat...




Jag tror att jag - till råga på allt annat - håller på att bli en riktig tomatmupp!

Kommentarer

  1. Det finns värre saker än att vara tomatmupp... :) Jag är nog en jag också. Eller nog. Jag erkänner. Jag ÄR.
    tomat-mupp-klubbens ordförande

    SvaraRadera
  2. Nanna: Kan man få medlemsskap i tomat-mupp-klubben?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg