Rosendala herrgårdshotell



Under den här resan har vi bara bott synnerligen ståndsmässigt. Det är inte så att vi med ljus och lykta sökt ståndsmässiga hotell, det har bara blivit så.

När solen började dala på vår resas andra dag närmade vi oss Huskvarna. Det låg bra till och jag ville kika på det gamla bruket. När vi googlade hotell i Huskvarna så dök den här charmanta lilla pärlan upp:
Rosendala herrgårdshotell.

Det var som att somna in i en blomsterkorg och vi vaknade av att solen lyste in i vårt hörnrum. Fräscht, prisvärt och rolig miljö. STF håller i rodret, och förutom den gamla herrgården finns här även traditionellt vandrarhem.



På kvällen skedde en lite lustig korskoppling i vänskapskretsen. Den vän jag tänkt höra av mig till för att eventuellt träffa, hade åkt till Åland.

Hm, tänkte jag. Husse är på Åland.

Jag ringde till Husse. -Vet du, sa jag. Jag sms:ade till L. och han svarade att han är på Åland. Och här sitter jag i Huskvarna och vill träffas.

-Jasså, sa Husse och räckte över luren till... L. Small world.

Kommentarer

  1. Vilken skön plats. Där skulle man kunna vara en helg och koppla av.

    SvaraRadera
  2. Min mamma kommer från Huskvarna. Vilket smultronställe ni har hittat att bo på :)

    SvaraRadera
  3. ab: Det var det verkligen. Och mycket att se runtomkring fanns det också. Bara att boka!

    Christina: Tänk om du kunde visa din mamma bilderna! Hon kanske skulle tycka det var riktigt roligt att se bilder från sin barndoms bygd.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg