Windows Internet Explorer 8 och Blogger

Igår installerade jag Windows nya version av Internet Explorer, nr 8. Det gick inte så bra... Eller rättare sagt som webbläsare fungerade den snabbt och utmärkt, men den trivdes inte ihop med Blogger.

Min blogg stängde ner hela tiden och att logga in var inte att tänka på. Jag googlade en del för att se om någon annan stött på problemet men hittade inget.

Som tur var har jag även Google Chrome installerad, så att lägga ut inlägg gick bra ändå. Nu är jag inte helt förtjust i gränssnittet hos Chrome, så jag använder den bara ibland och just igår var den guld värd.

Jag fick helt sonika avinstallera 8:an och installera om 7:an, som jag aldrig haft några problem med. Bara med ett litet insticksprogram till scannern, som jag lätt kunde fiska upp på nätet, så var allt frid och fröjd igen.

Hör gärna av dej om du har Blogger och upplevt något liknande med 8:an.

Kommentarer

Populära inlägg