Uddevalla - Margretegärdeparken



Som en liten västkusthälsning till min vän Slottsträdgårdsmästaren och hans Trädgårdsspaningar, kunde jag inte låta bli att kika lite på den här parken i centrala Uddevalla.



Det var en liten oas mitt bland alla hus och användes även som sådan. Här spelade killarna kubb i gröngräset och tjejerna satt och jämförde dagens inköp på en bänk i skuggan. Svansviftande hundar strosade och mitt i alltihopa plaskade en fontän.

Men hur i hela fridens välsignade namn har stadsträdgårdsmästaren gjort vårens färgval? Hela parken såg ut som Löfbergs lila... Tänk så vackert det varit med bara vitt, blått och lila...




Och så en liten scen, för kvällsoktetten...

Kommentarer

  1. Ooops! Ja den där färgkobinationen går knappt att titta på! Men franstulpanen var fin!

    SvaraRadera
  2. Glömde tacka för spaningen....tack så mycket!

    SvaraRadera
  3. Slottsträdgårdsmästaren: Tja, någon spaning kan man väl inte kalla det direkt. Mera som att jag inte kan låta bli att kika och tänka på dej när jag ser en park. Löfbergs Lila-park...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg