Portar

Vi var ett litet gäng som kom att tala om portar på Staffans blogg här för ett tag sedan. Det blev så intressant så vi bestämde att vi alla skulle gå ut och fotografera portar och publicera dem på våra bloggar just idag.

Vi uppmanade också våra läsare att hänga på, så till slut så tror jag vi har blivit rätt många. Tanken var nog från början just portar i flerfamiljshus, men efter ett antal försynta påpekanden från läsare på landsbygden om att de kanske inte hade så många flerfamiljshus att tillgå, så har det blivit en härligt salig blandning av blandning av portar, dörrar och tja, vad som helst som går att gå in och ut igenom.

Själv befinner jag mej också på landet just nu. Att publicera har visat sig vara lite av en utmaning. Så pass mycket utmaning så att det kan vara värt ett eget inlägg. Mer om det senare...

Här kommer i alla fall mina portar. Eller dörrar eller vad man ska kalla det. Jag har alltid fascinerats djupt av vad man kan kalla övergivna platser. Detta är en...


Kommentarer

  1. Åh, vilka fina bilder, Mira. Jag känner lite släktskap eftersom mina första portar också var gamla fallfärdiga såna. Och så gillar jag också lås och vred och närbilder!

    Vilken rolig idé detta var!!

    SvaraRadera
  2. Härligt, tack!
    Det här med gamla övergivna platser lockar mig också - gammalt, slitet osv. Även om jag inte har med så mycket sånt bland mina portar.
    Visst var det en rolig idé det här. Spännande med alla olika typer av portar som visas.

    SvaraRadera
  3. Underbara portar...och bilder!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina portbilder Mira!
    Speciellt föll jag för de två sista.

    Den allra sista påminner om en bild som Lifeblog lägger ut idag, era bilder är samma andas barn. Väldigt besläktade och ödmjuka:)

    Jag är lite trött ikväll, så jag har inte kollat runt överallt. Jag tar det imorgon eller så :)

    Men kul har portdagen varit :)
    Vilken entusiasm överallt.

    SvaraRadera
  5. Som jag sade till Monet: Det här har varit en väldigt rolig dag med massor av vackra bilder. Här har jag sett ytterligare några. Gamla fallfärdiga hus lockar även mig. Jag kompletterade mitt inlägg under kvällen med några sådana bilder också, odisciplinerad som jag är.

    SvaraRadera
  6. Monet: Tack! Jag uppskattade även dina franska dito. Vi bygger vidare på idén, eller hur!

    Gabrielle: Välkommen till min blogg. Som du kanske förstår av senare inlägg, så har jag haft det lite besvärligt med surfningen. Jag ska strax gå ut och kolla på dina portar!

    Slottsträdgårdsmästaren: Tack :)

    Christina: Otroligt! Har du någon hum om hur många vi blev till slut?

    Staffan H: Man får vara hur odisiplinerad man vill på sin egen blogg! Kolla gärna redten av bilderna från det gamla cemengjuteriet. Nu när jag har tillgång till fast bredband med obegränsad kapacitet ska jag i lugn och ro gå ut och kolla alla fina portinlägg!!

    Jag skrattar ofta gott åt Bloggers ordverifiering. virible... Hur ska jag tolka det???

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg