Opp Amaryllis!



Jag är en sån där människa som inte kan kasta en enda växt som det är minsta lilla liv i. Därför har jag ett gäng amaryllisar som på ett eller annat sätt (läs julgåvor) kommit in i mitt hem.

De blommar om. År efter år. Men inte till jul. Jag driver dem inte, jag tycker inte om att tvinga växter till sådant som de inte vill, utan de får komma när de kommer. De flesta blommar i juli. Jag har aldrig sett så kraftiga amaryllisklockor.

Men den här blommar nu. I vårvintern. Och när den mötte solen i morse, kunde jag inte låta bli att fotografera den. Opp Amaryllis!

Kommentarer

  1. Kloka människor har sagt att man ska jobba med naturen - inte mot den. Det är väl det du gör när du låter dem blomma när de själva vill.

    SvaraRadera
  2. Vitt är så vackert och jag tyckte påskriset va riktigt snyggt, blir galen av gul och orangefärgade fjädrar.

    Vilka bilder du har tagit, är du fotograf? Proffessionellt menar jag.

    Hälsningar
    Ingela

    SvaraRadera
  3. Staffan H: Jo... Kolla det här inlägget. http://mirasmirakel.blogspot.com/2008/11/potatisfars-dotter.html

    Ingela: Jo, visst kan riset vara efftektfullt mot tillexempel en vit vägg, vad jag tyckte var att det kanske var en smula dystert, nu när vi haft en gråbrun årstid så länge.

    Tack! :) Ja, jag utbildade mej till fotograf en gång i tiden.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg