Bloggarens vedermödor



Ibland kan det ha sina sidor att vara på landet. Speciellt om man råkar vara bloggare och ha ett lite långsamt mobilt bredband.

Igår när jag skulle lägga ut mina portar, så var all snön på väg tillbaka upp i skyn i form av tät dimma. För att inte säga tjocka. En pinne inomhus. Ok... Jag tog datorn under armen och modemet i nypan och började trava runt i trädgården, assisterad av systern som följde efter med campingstolen. För portarna bara skulle ut.

Vid blodboken... Två pinnar. Ingen kontakt med Blogger. Vid grushögen, yess! Tre pinnar och Blogger sa ja. Stol upp och börja logga in... Då började det regna. Stora, feta droppar.

Rusning upp på systerns veranda. Dock förde fetregnet det goda med sej att dimman lättade så pass att trepinnarna följde med upp på verandan. Mitt portinlägg är således publicerat på systerns veranda, i regnet, i norra Bohuslän. Visst gör man vad som helst nu för tiden, för att få ut sina inlägg...

Kommentarer

  1. Visst är det spännande att vara bloggare. I maj ska jag roadblogga igen och då kan allt hända.
    Fint att du fick ut dina portar!
    Kan vi inte fota balkonger i sommar?

    SvaraRadera
  2. Rätt inställning! Läsarna kräver sitt...
    Tack!
    Margaretha

    SvaraRadera
  3. Vi är väldigt nöjda med att du tar fighten för det goda!

    SvaraRadera
  4. Slottsträdgårdsmästaren: Det är förvisso sådant här som gör livet mer spännande!!! Ja, vi plåtar balkonger!!! Jag såg en helfnattig i Vaxholm förra helgen!

    em: Vet du, jag gör allt för mina läsare!!! Och samtidigt har jag vansinnigt kul!

    J: May the force be with me...

    SvaraRadera
  5. Det var för väl att du lyckades till sist. Modern teknik har sina avigsidor den med och jag anser mig härmed ha täckning för mitt uttalande. :-)

    SvaraRadera
  6. Staffan H: När det gäller mitt bloggande så finns inte ordet misslyckande! Jag hade klättrat upp på berget med dator och modem om det hade krävts... ;-)

    Ursäkta, förlåt. Har jag missat ditt uttalande???

    SvaraRadera
  7. Det har du inte - jag var lite för snål med orden. Jag anspelade vad jag just sade några ord innan. Så det kan bli...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg